DISCUSSIONS AND DISPUTES ABOUT THE INTRODUCTION OF COMPULSORY SCHOOLING FOR SIX-YEAR-OLD CHILDREN
Journal Title: Educational Psychology - Year 2014, Vol 47, Issue 5
Abstract
The article presents discussions and disputes over the implementation of an educational reform in Poland which lowers the school staring age to six. It shows three sides of this issue: six-year-olds' school readiness, people's attitudes to the reform and schools' readiness to implement it. These issues are presented in the context of educational changes which took place in Poland during the system transformation and in the context of demographic changes affecting the educational policy.
Authors and Affiliations
Robert PAWLAK
Rozwój myślenia społeczno-moralnego we współczesnej koncepcji poznawczo-rozwojowej: pomiar i przykłady zastosowań w edukacji
W artykule omówiono teorie rozwoju myślenia społeczno-moralnego ze szczególnym uwzględnieniem teorii Johna C. Gibbsa, oraz przedstawiono próby wspierania tej sfery rozwoju poprzez opis istniejących programów wychowawczyc...
STRACONE SZANSE? WPŁYW POLSKIEJ EDUKACJI O ZAGŁADZIE NA POSTAWY WOBEC ŻYDÓW
Nauczanie o Holokauście jest często traktowane jako potencjalny sposób kształtowania postaw młodzieży poprzez przekazywanie wiedzy. W wielu krajach – a po transformacji ustrojowej również w Polsce – lekcje o Holokauście...
ILL, NERVOUS OR INADEQUATELY PARENTED? PROBLEMS ACCOMPANYING ASSESSMENT OF CHILDREN UP TO THREE YEARS OF AGE
Abstract: Assessment of young children requires specific assessment competence from the psychologist. Often, parents do not understand why their child is the subject of a psychological assessment, and prefer to search fo...
„TAK KIEDYŚ ZOSTAŁO USTALONE”. RYTUAŁY RODZINNE Z PERSPEKTYWY AUTOBIOGRAFICZNEJ MŁODYCH DOROSŁYCH
Streszczenie: Artykuł poświęcony jest problematyce rytuałów rodzinnych, dość rzadko pojawiającej się w polskiej literaturze psychologicznej, w odniesieniu zarówno do teorii, jak i badań empirycznych. W części pierwszej p...
SPONTANICZNY RYSUNEK DZIECKA – KONIECZNA ZABAWA, CZY NIEPOTRZEBNY BAŁAGAN? O WPŁYWIE MEDIÓW ELEKTRONICZNYCH NA ZMIANY SCHEMATU RYSUNKOWEGO DZIECKA
Streszczenie: Problem twórczości rysunkowej dzieci ma szeroką literaturę, wokół tego zagadnienia przeprowadzono wiele badań przy użyciu zróżnicowanych metod badawczych. Badania te pozwoliły, między innymi, na stwierdzeni...