DISCUSSIONS AND DISPUTES ABOUT THE INTRODUCTION OF COMPULSORY SCHOOLING FOR SIX-YEAR-OLD CHILDREN

Journal Title: Educational Psychology - Year 2014, Vol 47, Issue 5

Abstract

The article presents discussions and disputes over the implementation of an educational reform in Poland which lowers the school staring age to six. It shows three sides of this issue: six-year-olds' school readiness, people's attitudes to the reform and schools' readiness to implement it. These issues are presented in the context of educational changes which took place in Poland during the system transformation and in the context of demographic changes affecting the educational policy.

Authors and Affiliations

Robert PAWLAK

Keywords

Related Articles

„TEORIE” INTELIGENCJI CAROL DWECK I ICH EDUKACYJNE IMPLIKACJE

Streszczenie: Przedmiotem artykułu jest prezentacja dwóch odmiennych, subiektywnych „teorii” inteligencji, pojmowanych przez Dweck jako nadrzędne założenie dla budowania przez jednostkę specyficznej wizji spostrzegania s...

Solidarność z uczniami ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się

Artykuł koncentruje się wokół problematyki specyficznych zaburzeń uczenia się. Celem, który mu przyświeca, jest wyrażenie solidarności wobec uczniów zmagających się z tym problemem.W artykule omówiono termin specjalne po...

„DROGIE DZIECI” – SAMOTNE DZIECI – ANALIZA LISTÓW NASTOLATKÓW DO REDAKCJI PISM MŁODZIEŻOWYCH

Potomstwo może być traktowane jako inwestycja – kosztowna, więc oczekujemy, że się w jakiejś postaci zwróci. Jakiego typu zagrożenia niesie takie podejście do własnych dzieci ? Jednym z nich może być osamotnienie i brak...

QUESTIONNAIRE OF ADOLESCENT COPING STRATEGIES USED IN SOCIAL CONFLICT SITUATIONS

Summary: The questionnaire of adolescent coping strategies used in social conflict situations (KSMK) is designed to examine strategies to cope in social conflict situations used by adolescents. It describes 33 situations...

Download PDF file
  • EP ID EP186762
  • DOI -
  • Views 165
  • Downloads 0

How To Cite

Robert PAWLAK (2014). DISCUSSIONS AND DISPUTES ABOUT THE INTRODUCTION OF COMPULSORY SCHOOLING FOR SIX-YEAR-OLD CHILDREN. Educational Psychology, 47(5), 79-90. https://www.europub.co.uk/articles/-A-186762